مقاله

پارچه کرپ – مقاله معرفی کامل انواع مدل های پارچه کرپ

پارچه کرپ باربی

[vc_row content_placement=”middle” css_animation=”bounceInRight” mobile_bg_img_hidden=”no” tablet_bg_img_hidden=”no” woodmart_parallax=”0″ woodmart_gradient_switch=”no” row_reverse_mobile=”0″ row_reverse_tablet=”0″ woodmart_disable_overflow=”0″ css=”.vc_custom_1596304086018{border-bottom-width: 20px !important;background-color: #f7f7f7 !important;border-radius: 10px !important;}”][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

پارچه کرپ به چه معنایی است؟

پارچه کرپ در هرفرهنگ و کشوری معانی خاص خود را دارد، کرپ در معنای فارسی یعنی اطلس، یا نوعی پارچه لطیف است.

در معنای کلی کرپ نوعی پارچه از ابریشم طبیعی یا مصنوعی است. از دیگر معانی دوم این پارچه میتوان به کرپون، ویا کریسپ نام برد. در گذشته از پارچه کرپ تنها در مراسم عذاداری استفاده میکردند، اما در قرن نوزدهم درغرب این پارچه خارج از لباس های عذاداری شهرت یافت و به محبوبیت رسید.

شرکتی به نام (courtaulds) به تولید کننده غالب کرپ در بازار دست یافت.

امروزه از کرپ فقط برای مراسم عذاداری استفاده نمی شود و مصارف گوناگونی پیدا کرده است،از جمله لباس های مجلسی زنانه، مانتوها در مدل ها و طرح های متنوع ،و به دلیل ظریف بودن در دوخت روسری هم استفاده می شود اما این پارچه فقط به پوشاک محدود نشده است بلکه کاربرد های دیگری هم مانند کوسن ،پرده ،رو میزی،رو مبلی،و غیره..دارد.

از ویژگی هایی که میتوان نام برد مثل، ضخامت بالا، مقاومت در برابر چروک، سبکی پارچه، قابلیت کشش بالا، تن خود بسیار خوبی دارد، نرم و کمی براق است و…

کرپ ابریشم معروف ترین نوع آن است ،و نیز خود کرپ هم از معروف ترین پارچه های حریر به شمار می آید از انواع کرپ میتوان به بوته ساتین،کرپ کانتون، کرپون،پلیسه و ..نام برد

کاربرد های پارچه کرپ چیست؟

پارچه کرپ برای دوخت مانتو و لباس های مجلسی بسیار استفاده می شود، رنگ بندی ها و انواع این نوع پارچه باعث شده است که این پارچه بسیار محبوب باشد، جنس لخت، و ضد چروک بودن آن او را تبدیل به یک پارچه مناسب برای دوخت مانتو و لباس کرده است

و همچنین تن خور بسیار عالی که پارچه کرب دارد باعث میشود که فرد هنگام پوشیدن لباس یا مانتو احساس اعتماد به نفس  داشته باشد این پارچه حالت کشی دارد و به تن میچسبد و زیبایی خاصی دارد و همچین پارچه ای محبوب بین خانم ها مخصوصا خانم های میانسال است.

دریافت تخفیف ویژه محصولات با عضویت به پیچ اینسناگرام کریم فابریک )

بیشترین استفاده ای که برای دوخت لباس و مانتو می شود کرپ مرویجت است که پارچه ای بسیار مرغوب است.

از دیگر کاربردهای پارچه کرپ در کوسن، رو میزی و رو مبلی است، مقاومت بالای این پارچه و بادوام بودن آن، از ویژگی هایی است که میتوان از کرپ برای دوخت و تولید کوسن و رو مبلی…استفاده کرد ،پارچه های کرپ طرح دار، بهترین انتخاب برای آن ها هستند زیرا به دلیل وجود رنگ ها و مدل های بسیار زیاد میتوان انتخاب های زیبایی کرد و به خانه روح داد.

پارچه کرپ کش خود نیز کار بردهای گسترده ای دارد و این نوع از کرپ هم بسیار مقاوم و برای کاور صندلی تالارها یا سالن های پذیرایی و رو میزی آن ها مناسب است.

انواع پارچه کرپ 

یکی از انواع پارچه های کرپ، کرپ مرویجت است، که جز قدیمی ترین های کرپ شناخته می شود، این نوع از کرپ برای دوخت و تولید مانتو، لباس های مجلسی، کت و دامن، فرم اداری مناسب است.

این پارچه قیمت نسبتا مناسبی دارد و ایستایی و تن خور زیبایی دارد، به همین دلیل از مرغوب ترین پارچه ها و مورد توجه طراحان لباس قرار گرفته و بین افراد بسیار پر طرفدار است، این نوع از کرپ برای اولین بار در کره، ویتنام، و اندوزی تولید شد و به تازگی دیده می شود که در چین هم تولید می شود.

(پارچه کرپ گاباردین)

کرپ گاباردین یک نوع دیگر از کرپ است، که از نظر کاربرد، مصارف تقریبا محدودی دارد، و بیشتر در دوخت کت وشلوار زنانه و مردانه استفاده می شود آن هم به دلیل ضخامت بالای آن و با فت درشت.

از این پارچه بیشتر رنگ مشکی در بازار موجود است، این نوع پارچه علاوه بر مزایایی که دارد معایبی هم دارد مثل نخ کش شدن سریع، و قیمت بالای آن.

پارچه کرپ گاباردین

پارچه کرپ گاباردین

( پارچه کرپ اسکاچی)

پارچه کرپ اسکاچی نوعی دیگر از کرپ است که بسیار پر طرفدار است زیرا کاربردهای زیادی دارد، در رنگ ها و مدل های زیاد وجود دارد، جز پارچه هایی است که فرد در آن احساس راحتی میکند و حس خوبی دارد، از آن میتوان در دوخت مانتوهای تابستانی، شلوار در مدل های مختلف شومیز، لباس زیر و غیره

از ویژگی های این پارچه این است که مختص تمامی سنین، بادوام ،حالت کشی دارد، نرم و لطیف و به دلیل ضخامت نیاز به آستر ندارد و جز معدود پارچه هایی است که میتوان برای ساعات طولانی آن را به تن کرد.کرپ اسکاچی پارچه ی بسیار مناسب و زیبا که قیمت آن بسیار کمتر از انواع دیگر کرپ مثل گاباردین و..است.

پارچه کرب اسکاچی

پارچه کرب اسکاچی

( پارچه کرپ باربی)

پارچه کرپ باربی جز با کیفیت ترین انواع کرپ است،کرپ باربی اولین بار در اندونزی تولید شد، این نوع از پارچه بیشتر در دوخت مانتو شلوار استفاده می شود، و مناسب فصل سرد است، این نوع کرپ براق و کمی نرم است، از دیگر ویژگی های کرپ باربی این است که ایست خوبی دارد و خوش پوش است و اصلا بورنمی شود، این نوع از کرپ هم مانند دیگر انواع آن بسیار پر طرفدار است، و مورد توجه قرار گرفته است.

پارچه کرپ باربی

پارچه کرپ باربی

(پارچه کرپ فلورانس)

پارچه کرپ فلورانس یک مورد دیگر از انواع پارچه کرپ است که این نوع از کرپ هم زیبایی خاصی دارد، از ویژگی های فلورانس میتوان به بافت محکم آن اشاره کرد و همچنین این نوع پارچه روی بدن می نشیند و زیبایی چشمگیری به فرد می دهد، فلورانس جنس نرمی دارد و پلی استر موجود در آن باعث ضد چروک بودن آن است، این پارچه کاربردهای زیادی دارد از جمله در دوخت و تولید کت و دامن های زنانه پیراهن و حتی مانتو میتوان استفاده کرد ،این پارچه انواع ساده و طرح دار دارد.

پارچه کرب فلورانس

پارچه کرب فلورانس

( پارچه کرپ ژرژت)

پارچه کرپ ژرژت نوعی از کرپ که نزد طراحان مد محبوبیت زیادی دارد، حالت این نوع پارچه به گونه ای  که بیشتر مناسب فصل بهار است.

ازکاربرد های ژرژت در دوخت لباس عروس، لباس های مجلسی پیراهن، و روسری استفاده میشود، این پارچه بسیار ظریف و جز مقاوم ترین نوع کرپ است و از کرپ های پر طرفدار شناخته می شود.

در گذشته پارچه کرپ ژرژت از ابریشم بوده است اما امروزه علاوه بر آن از پلی استر هم استفاده می شود، این پارچه در اوایل قرن ۲۰ توسط ژرژت دو لا پلانته وارد صنعت مد شد.

ژرژت خود نیز در انواع مختلف طرح دار، ساده ،هاوایی،گلدار،وغیره..است و رنگ بندی های بسیار شاد و زیبایی دارد و نیازی به آسترندارد.

پارچه کرپ ٰژرژت

پارچه کرپ ٰژرژت

 

(کرپ دیور )

یکی دیگر از پارچه های پرفروش کرپ، دیور است. پارچه ای مرغوب و پرفروش که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

از کاربردهای این پارچه میتوان برای دوخت مانتو، شومیز، لباس مجلسی، بلیز های زنانه در طرح های زیبا و خاص استفاده کرد.

این نوع از کرپ به دیور کش معروف است، از ویژگی های آن میتوان به بافت خاص و حالت کشی و مات  و تارو پود برجسته و مشخص آن اشاره کرد .

دیور از انواع کرپ، پارچه ای  بسیار سبک و دارای کمی پلی استر است.

پارچه کرپ دیور

پارچه کرپ دیور

کرپ کش

نوعی دیگر از کرپ که بسیار مقاوم، کرپ کش است پارچه ای که در تمامی کارخانه ها و تولیدی های کشور در رنگ های بسیار زیبا و متنوع و در طرح های خاص  وانواع طرح دار ،ساده،گلدار به بازار عرضه می شود،از کاربردهای این پارچه میتوان به پارچه مانتویی کرپ کش که بسیار پر فروش است و همچنین در دوخت شومیز ماکسی ها و پیراهن های مجلسی اشاره کرد.

نوعی از کرپ کش که در انواع مدل ها ی طرح دار استفاده می شود کرپ کش باربی است.اما این پارچه فقط به دوخت و تولید پوشاک محدود نشده است و از این پارچه برای رو مبلی هم استفاده می شود و با طرح های متنوع به خانه زیبایی می بخشد.

پارچه کرپ کش

پارچه کرپ کش

(کرپ مازراتی)

از پرکاربرد ترین نوع کرپ در صنعت مد است، و مصارف زیادی دارد، کرپ مازراتی پارچه ای نرم و لطیف که در همه ی فصول استفاده  می شود، از کاربردهای این پارچه میتوان به دوخت مانتو لباس های مجلسی در مدل های مختلف، کت و دامن و حتی لباس های غیر مجلسی اشاره کرد،

کرپ مازراتی ویژگی های بسیاری همچون دوام بالا، ضد چروک بودن و تا حدودی جنس ضخیمی دارد این پارچه حالت کمی کشی دارد، و مناسب برای دوخت انواع پوشاک و لباس است

کرپ مازراتی را میتوان در طرح ها و رنگ بندی های زیبا و خاص در سایت کریم فابریک خریداری کرد.

پارچه کرپ مازراتی

پارچه کرپ مازراتی

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *